وایت برد و کودک

وایت برد و کودک

کودک ، این موجود دوست داشتنی که سر آغاز گام بشریت در چگونگی پیشرفت زندگیست و همیشه تعلیم و تربیت در این سنین از بزرگترین دغدغه های جوامع بشریت از گذشته تا امروز است . در زمانهای گذشته هیچ امکاناتی برای تربیت کودک نبوده است و رفتار های روزمره در رشد او اثر بخش بودند اما امروزه و با پیشرفت همه چیز ابزار های مهمی در تعلیم و تربیت دلبندانمان نقش بسزایی را ایفا میکنند ، به دلیل مشکلات مالی و اجتماعی امروزه تعداد فرزندان بسیار کم است و مهد کودک بهترین گزینه برای فرزند کوچک شماست ، در مهد کودک لوازم زیادی وجود دارد از اسباب بازی و عروسک تا تخته وایت برد و لوازم بازی بزرگ تر مانند تاب و سرسره و زمین بازی ، همه و همه به شما کمک میکنند تا راحت تر به کار های روزمره خود برسید . یکی از تاثیر گذارترین لوازم ، وایت برد است . زمانی که فرزند شما میتواند یک قلم یا مداد را در دست بگیرد شما میتوانید از این وسیله برای یادگیری بهتر مفاهیم استفاده کنید . در اکثر مهد کودک ها این وسیله قابل مشاهده است . حال بیایید به چند کاربرد تخته وایت برد در زمینه رشد فکری کودک خود در مهد و خانه بپردازیم :

در مهد کودک دو مدل تخته وایت برد وجود دارد : تخته وایت برد شیشه ای و تخته وایت برد فلزی که معمولا از این نوع در اندازه های کوچک تر استفاده میشود . وایت برد شیشه ای معمولا روی دیوار نصب میشود و اغلب برای نوشتن برنامه روزانه بچه ها از آن استفاده میشود . ولی از این کالای کاربردی استفاده های دیگر هم میتوان کرد، مثلا برای کشیدن الگو برای کودکان برای رسم بهتر و یا حتی یاد گیری حروف الفبا . مربی های مهد میتوانند با کشیدن حروف الفبا روی تخته وایت برد شیشه ای در اندازه های بزرگ در یادگیری بهتر الفبا کمک کنند و یا میتوانند با درخواست از کودکان این حروف را روی یک مقوا آورده و برش بزنند تا بصورت کامل و از نزدیک با الفبا آشنا شوند و حتی با کشیدن نقاشی یک حیوان یا یک شیء از آنها نام آن وسیله یا موجود را بپرسند و کودکان را با هر آنچه در دنیای هستی وجود دارد آشنا کنند . به دلیل قابلیت مگنتی بودن تخته وایت برد شیشه ای یا همان گلس برد مربی می تواند به غیر از رسم شکل ، عکس مورد نظر را نیز با مگنت های دایره ای که وجود دارند روی وایت برد قرار داده و به آموزش خود بپردازد و این کار را با حروف الفبا نیز می تواند انجام دهد .


از بحث آموزشی که خارج شویم به سراغ تفریح بچه ها میرویم ، آنها نیاز مبرم به بازی کردن دارند . دختر ها همیشه عاشق عروسک بازی کردن هستند و دنیای متفاوتی دارند و پسرها هم عاشق بازی کردن با ماشین های اسباب بازی و ساخت لگو های موجود . ولی هر دوی آنها نمی توانند بیخیال نقاشی کردن شوند . درست است که امروزه لوازم نقاشی برای کودکان بسیار کم خطر شده ولی لذت کشیدن تصاویر بر روی یک تخته وایت برد چیز دیگری است . یک تخته وایت برد با ابعاد کوچک که بسیار خوش دست است باعث می شود کودک به راحتی و بدون آسیب رساندن به چشم ها و کثیف کردن تمام لباس هایش تمام تصاویری که در ذهن خود دارد را به تصویر بکشد . کاربردهای این تخته کوچک بسیار است برای نمونه مربی مهد متواند با در دست قرار دادن ماژیک های وایت برد در رنگ های متنوع از کودک بخواهد هر آن چه را که دوست دارد بکشد و از روی شکل ها بفهمد که در ذهن او چه میگذرد و حتی می تواند از او بخواهد حروف الفبایی که یاد گرفته را روی آن ترسیم کند . بازی کردن با تخته وایت برد هم لذت بخش است از بازی کردن دوز روی آن تا بازی با مگنت های کوچک بر روی آن .


یکی از راه های ساکت کردن و یا حتی مشغول کردن کودکان در منزل دادن یک گوشی تلفن همراه یا یک تبلت است ، ولی ضرر و زیان این دو وسیله بسیار زیاد است و آسیب هایی که به چشم ها و نوع رفتار فرزند شما میزند جبران ناپذیر است و در طول زمان آنها را منزوی و گوشه گیر میکند . یک تخته وایت برد کوچک بهمراه چند ماژیک رنگی و تخته پاک کن جذاب آن یکی از وسایل سرگرم کننده ای است که می توانید از آن برای مشغول نمودن کودک خود استفاده کنید . حتی می توانید در تمرین آنچه دلبندتان در مهد یاد گرفته نیز کمک کنید . مثلا با یاد دادن نوشتن نام خود این ذوق را در او بپرورانید تا به نوشتن علاقه پیدا کند و یا با ترسیم بر روی وایت برد نوشتن اعداد را یاد دهید تا راحت تر بتواند شمارش را یاد بگیرد . نقاشی کردن روی وایت برد سخت است ولی بسیار لذت بخش تر کشیدن نقاشی بر روی کاغذ یا دفتر نقاشی است . اینها گوشه ای از کاربرد های تخته وایت برد است و شما می توانید با کمی تامل در مورد این کالای با ارزش به کارآمد بودن این وسیله ی دوست داشتنی پی ببرید

5/5 - (2 امتیاز)
Call Now Buttonتماس بگیرید