وایت برد و چگونه افزایش عمر تخته وایت برد

وایت برد

شماره کد : ۵۵۶۶

وایت برد و تخته وایت برد

برای نگهداری وایت برد و گرین برد راه های مختلفی وجود دارد .بعد از خرید وایت برد باید به فکر نگهداری آن نیز باید باشیم و اینکه عمر تخته وایت برد را افزابش دهیم

چگونه طول عمر تخته وایت برد را افزایش دهید

در این قسمت به این موضوع میپردازیم که چه کاری انجام دهیم تا بتوانیم عمر تخته وایت برد را افزایش دهیم.
اکثر کاربران با مشکل طول عمر کوتاه تخته های وایت برد مواجه هستند، در واقع علاوه بر مرغوبیت نوع رنگ به کار رفته در صفحه وایت برد چگونگی نگهداری از صفحه وایت برد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، که با چند روش بسیار ساده میتوان عمر تخته وایت برد خود را چند سال بیشتر نمود و تا چند سال با مشکل رد ماژیک یا پاک نشدن یا به سختی پاک شدن مواجه نشد در به آن در زیر اشاره خواهیم کرد.

 

۱. مهمترین بخش نگهداری استفاده از ماژیک مرغوب در طول استفاده از وایت برد است، ماژیک های متفرقه وچینی به علت نداشتن الکل کافی در خود باعث خراب کردن به مرور زمان صفحه میشوند.عمر تخته وایت برد

۲.به هیچ عنوان مطالب نوشته شده در روی صفحه وایت برد را برای مدت طولانی بر روی صفحه رها نکنید چون این کار نیز باعث میشود الکل ماژیک اثر خود را از دست داده و تبدیل به ماژیک غیر وایت برد گردد و عمر تخته وایت برد کاهش یابد.

 

۳. حدالامکان تخته وایت برد را در محیط پر گرد و خاک نصب ننمایید چون گرد و خاک زیاد باعث خراب شدن رنگ صفحه شده و به مرور عمر وایت برد را کم میکند

۴.استفاده از اسپری تمیز کننده وایت برد هر ماه یک بار و تا یک ساعت بعد از استفاده از اسپری روی صفحه چیزی نوشته نشود

۵. تخته وایت برد را در مسیر مستقیم تابش آفتاب نصب ننمایید

۶.از تخته پاکنی استفاده شود که جنس تخته پاکن به رنگ صفحه وایت برد آسیب وارد نکند و روی صفحه خط و خش نیندازد

 

حال باید در نظر داشته باشیم که چه تخته وایت بردی خریداری کرده ایم، در هنگام خرید باید توجه داشته باشیم تا هر تخته وایت بردی را خریداری نکنیم و حد الامکان تخته وایت بردی را خریداری کنیم که جنس مرغوبی داشته باشد که برای خرید باید به چند نکته توجه داشت. مهمترین نکته داشتن صفحه مرغوب و با کیفیت است که معمولا تخته وایت برد های مرغوب تولید داخل از صفحه ی خارجی کره ای استفاده می کنند که عمر بسیار بالاتری نسبت به بقیه صفحه ها دارند. دیگر نکته داشتن اسکلت بندی محکم و صفحه پشتی محکم و ضخیم است تا از تاب خوردگی و ایجاد موج پس از مدتی روی تخته وایت برد جلو گیری می کند.

 

علاوه بر این زهوار یا قاب دور تخته وایت برد نیز در کیفیت کلی تخته وایت برد بی تاثیر نیست. حال از تخته وایت برد با کیفیت و مقاومی که خریداری کردیم به چه صورت یاید مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد به هیچ وجه از ماژیک بی کیفیت برای نوشتن روی تخته وایت برد استفاده نکنید زیرا ماژیک های متفرقه و بی کیفیت باعث میشو تا عمر تخته وایت برد شما کاهش پیدا کند. وقتی از ماژیک بی کیفیت استفاده می کنید پس از پاک کردن نوشته ها ردِ ماژیک روی تخته وایت برد شما باقی می ماند و بخوبی پاک نمیشد و برور زمان رنگ تخته وایت برد شما تغییر کرده و به سیاهی می زند .این ماژیک ها به دلیل نداشتن الکل و مواد مرغوب کافی زود خشک می شوند و نوشته ها به صفحه وایت برد می چسبد و در برخی اوقات حتی روی رنگ اصلی صفحه وایت برد نیز اثر منفی می گذارد و به همین دلیل بعد از پاک کردن باز هم اثر نوشته ها هرچند کم ولی باقی می ماند که در اثر گذشت زمان این لکه ها خود نمایی می کند.

پس با کمی دقت در خرید ماژیک با کیفیت می توان به  جلوگیری از خراب شدن صفحه کمک کرد.
:وایت برد مغناطیسی زهوار آلومینیمی ۱.۵ سانتی

وایت برد مغناطیسی سایز۴۰×۶۰  قیمت ۷۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰  قیمت: ۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۱/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۲/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۳/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۴/۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۵/۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۶/۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

نکته دیگر که باید توجه داشته باشید این است که به هیچ وجه نگدارید نوشته ها روی تخته وایت برد به مدت طولانی باقی بماند و حداکثر پس چند ساعت حتما نوشته ها را پاک کنید چرا که وقتی نوشته به مدت طولانی روی صفحه بماند خشک می شود و به صفحه وایت برد می چسبد و پس از پاک کردن لک نوشته ها روی تخته  باقی می ماند که به مرور زمان باعث کاهش عمر آن می شود.

برای پاک کردن نوشته ها نیز لازم است از تخته پاک کن مناسب استفاده کنید، تخته پاک کن مورد استفاده شما نباید خیلی زبر باشد تا به صفحه آسیب نزند، در صورت نا مناسب بودن تخته پاک کن و زبر بودن پس از مدتی صفحه تخته وایت برد شما پر از خط های ریز و درشت شده و رنگ ماژیک روی خط ها می ماند و پاک نمی شود و به کل تخته وایت برد شما از بین می رود. دقت داشته باشید که تخته پاک کن خیس و یا آغشته به مواد شوینده به وایت برد نزنید که نه تنها بهتر پاک نمی کند بلکه باعث خرابی آن می شود .

اگر پس از مدتی به هر دلیلی تخته وایت برد شما دچار لک و یا سیاهی شد به هیچ عنوان از مواد شوینده ویا تینر استفاده نکنید، زیرا باعث تثبیت رد های باقی مانده و سیاهی های موجود می شود و یا رنگ تخته وایت برد شما خرده شده و صاف بودن و صیقلی بودن صفحه از بین می رود و دیگر تخته وایت برد قابل استفاده نمی باشد. بهترین روش برای پاک سازی لکه ها استفاده از اسپری مخصوص وایت برد است و در صورت در دسترس نبودن اسپری مخصوص می توانید از کمی الکل و پارچه تمیز استفاده کنید. که پیشنهاد می شود هر از چند گاهی این کار را انجام دهید زیرا تخته وایت برد شما علاوه بر تمیز ماندن طول عمر بیشتری پیدا می کند
وایت برد مغناطیسی آلومینیمی زهوار ۳.۵ سانتی:

وایت برد مغناطیسی سایز ۴۰×۶۰ قیمت  ۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰  قیمت  ۹۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت  ۱/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت  ۱/۶۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت  ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت  ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت  ۳/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت  ۵/۳۰۰/۰۰۰ ریال وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت  ۶/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت  ۷/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت  ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال

در هنگام نصب تخته وایت برد نیز باید توجه داشته باشید  تا در جای مناسب نصب شود و بست های مناسبی داشته باشد، چرا که در غیر این صورت باعث کنده شدن بست ها و زهوار آن می شود، دقت داشته باشید فشاری روی تخته وایت برد نباشد زیرا پس از مدتی تخته وایت برد موج و تاب برمی دارد و این موج باعث خراب شدن صفحه اصلی وایت برد می شود، چنانچه اگر از تخته وایت برد پایه دار استفاده می کنید دقت داشته باشید از پایه ی مناسب و محکم استفاده کنید که دارای پیچ تنظیم و بست محکم و مناسب باشد تا صفحه شما پس از مدتی دچار تاب خوردگی و انحنا نشود.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که اجازه ندهید روی تخته وایت بردتان خاک و گردو غبار بنشیند ودر صورت وجود گرد و غبار روی تخته وایت برد ابتدا تمیز کرده وسپس اقدام به نوشتن کنید ،زیرا اگر با گرد و غبار روی تخته وایت برد بنویسید در هنگام پاک کردن باز هم دچار مشکل خواهید شد.
نکته دیگری که باید بدانید این است که تخته وایت برد را در فضای باز نصب نکنید زیرا تخته وایت برد وقتی در معرض باد و باران و یا نور مستقیم آفتاب قرار گیرد خیلی سریع فرسوده شده و از بین می رود.
تخته وایت برد معمولی:

وایت برد معمولی سایز ۴۰×۶۰ قیمت: ۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۵۰×۷۰ قیمت: ۶۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۱/۱۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۱/۴۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۳/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۴/۴۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد معمولی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال

امروزه در وایت برد مغناطیسی از مگنت برای چسباندن کاغذ و یاد داشت ها روی تخته وایت برد استفاده زیادی می کنند اما باید توجه داشت که از مگنت درست استفاده شود تا صفحه وایت برد صدمه نبیند. کشیدن مگنت،ضربه زدن مگنت به صفحه باعث ایجاد خط و خش روی صفحه و فرسودگی وایت برد می شود.
نکته دیگری که باید توجه داشت این است که مراقب باشید تا جسم فلزی و تیز به صفحه وایت برد کشیده نشود مثلا در هنگام نوشتن و پاک کردن صفحه معمولا ساعت مچی نویسنده به تخته برخورد می کند که این خود باعث ایجاد خش روی صفحه می شود.

با رعایت کردن نکات ساده ای از این قبیل تخته وایت برد شما حفظ می شود و طول عمر بیشتری خواهد داشت.
وایت برد مغناطیسی با صفحه خارجی(درجه ممتاز):

وایت برد مغناطیسی سایز  ۴۰×۶۰ قیمت  ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۵۰×۷۰ قیمت  ۱/۱۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۱/۶۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۲/۴۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۴/۱۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۶/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۷/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۹/۳۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد مغناطیسی سایز ۱۲۵×۳۰۰ قیمت: ۱۳/۳۰۰/۰۰۰ ریال
در وایت برد شیشه ای بر عکس وایت برد های معمولی شما می توانید از هر ماژیک وایت بردی استفاده کنید و ترسی از خراب شدن صفحه و پاک نشدن نداشته باشید، و هر زمانی که احساس کردید تخته شما کثیف شده به راحتی با شیشه پاک کن و پارچه تمیز آن را پاک کنید.

نکته ای که در وایت برد شیشه ای باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما در جای مناسب و فاصله کم از دیوار نصب شود و بست های محکم و مرغوب استفاده شود تا خطر شکستگی شیشه به حداقل برسد.

و پس از نصب هم در طول مدت نگهداری ضربه شدید به تخته نزنید و مراقب باشید جسم سنگین به وایت برد شیشه ای تان بر خورد نکند.
در کل وایت برد شیشه ای شرایط نگهداری آسان تری نسبت به انواع دیگر وایت برد دارد و همچنین طول عمر خیلی بیشتری هم دارد.
در خصوص وایت برد شیشه ای مغناطیسی توجه داشته باشید تا همان مشکل مگنت و خط و خش ایجاد نشود.

 

 

درست است که شیشه مقاوم تر از صفحه وایت برد معمولی در برابر خط و خش است اما به دلیل اینکه در وایت برد شیشه ای مغناطیسی از سوپر مگنت استفاده میشود مراقب خط انداختن آن روی شیشه باشید، زیرا بسیار قوی تر از مگنت های معمولی است و اگر روی صفحه کشیده شود امکان ایجاد خط است.
با کمی دقت در حفظ و نگهداری به آسانی می توانید طول عمر تخته وایت برد شیشه ای تان را به حداکثر برسانید
وایت برد شیشه ای سوپر کلیر:

وایت برد شیشه ای سایز ۴۰×۶۰ قیمت: ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۵۰×۷۰ قیمت: ۳/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۶۰×۹۰ قیمت: ۳/۸۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۸۰×۱۰۰ قیمت: ۴/۲۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۲۰ قیمت: ۵/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۵۰ قیمت: ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۹۰×۱۷۰ قیمت: ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۰۰×۱۸۰ قیمت: ۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۰۰×۲۰۰ قیمت: ۸/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۲۵×۲۲۰ قیمت: ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
وایت برد شیشه ای سایز ۱۲۵×۲۵۰ قیمت: ۱۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال

 

مجموعه‌ای از اندازه‌ها در دسترس هستند. قرار دادن اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف آن‌ها در کنار هم می‌تواند روشی بسیار خلاقانه برای تزیین دفتر یا کلاس درس شما باشد در حالی که تخته‌ها هنوز عملکرد خود را حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید تابلو‌های شیشه‌ای مینیاتوری را در کنار محل کار خود قرار دهید و با استفاده از تابلو‌های شیشه‌ای رنگی، می‌توانید تابلو‌های خود را برای انواع مختلفی از اعلامیه‌ها و سطح اهمیت، کد‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا با انتخاب خود از عکس‌های خانوادگی گرفته تا برندینگ شرکت و آرم‌ها را روی سطح این نوع تابلو‌ها چاپ کنید.

کدام نوع تخته بهتر است؟
هر نوع برد مزایای خاص خود را دارد. وایت برد های شیشه ای برای محیط های حرفه ای بسیار زیبا و براق هستند، اما با این وجود تخته های سفید همچنان به عنوان منابع آموزشی موفق در مدارس فعالیت می کنند. این وظیفه شماست که در مورد مزایای هر تابلویی که مورد بحث قرار گرفته است فکر کنید تا نتیجه بگیرید که کدام تخته برای شما مناسب است.

مهم ترین معیار در جذب مخاطب، ویژگی های یک محصول هستند. شاید مهم ترین دلیل که سبب پرطرفدارشدن تخته های شیشه ای می توان یافت همین ویژگی ها هستند. ویژگی ها، نقطه تمایزی بین محصولات مختلف ایجاد میکنند. اگر چه برای حدود ۸۲ درصد مردم قیمت تخته وایت برد شیشه ای از کیفیت آن مهمتر است؛

اما افرادی هم وجود دارد که معتقدند خرید یک محصول باکیفیت با ویژگی های خاص، آن ها را از هزینه های اضافی مجدد باز می دارد. از ویژگی های این وسیله منحصر به فرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جذابیت و درخشندگی برای سالن های حرفه ای آموزشی و همایش ها
حمل آسان
سطح با ضریب کا نزدیک به صفر که نوشتن را بسیار آسان می کند.
یکی از مشکلات تخته های معمولی این است که اگر با سر ماژیک به آن ها فشار مضاعف وارد کنیم بعد از مدتی فرو می روند اما تخته های شیشه ای این عیب را ندارند. این ویژگی خود تا حدی قیمت تخته وایت برد شیشه ای را متناسب با مزایا میکند.
اخیرا در یکی از شبکه های اجتماعی متوجه چندین عیب نقل شده در مورد این محصول شیشه ای شدیم که در این قسمت آن ها را بررسی می کنیم.
تمام کسانی که تخته های وایت برد را خریداری کرده اند، از قدرت مغناطیسی آن راضی هستند؛ مگر تعداد اندکی که معمولا فروشنده محصول آن ها را تعویض کرده است.
درست است که هرچه زیبایی و کیفیت بالا می رود، متوازن با آن شاهد افزایش قیمت این محصول شیشه ای هستیم؛ اما قیمت بالا تنها در حد چند درصد است و به آن شکلی نیست که معمولا آن را بیان می کنند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که وایت برد شیشه ای چندین مزیت منحصر به فرد دارند و معایب آن ها هم کمتر از سایر تخته هاست.
همیشه زمانی که در نور قرار گیرد، به دلیل قوانین فیزیکی بازتابش هایی دارد. این بازتابش ها باعث ناراحتی چشم می شوند. هر چند نمی توان تاثیر عوامل فیزیکی را به طور کامل از بین برد؛ اما می توان از شدت آن ها کاست. برای کاهش شدت بازتاب از مواد خاصی در سطح تخته وایت برد استفاده می شود که بازتابش را به حداقل می رسانند. استفاده از این مواد گران بوده و قیمت آن را کمی دستخوش تغییر می کند.

خصوصیات وایت برد شیشه ای تولیدی کارخانه پارسه بُرد
۱٫وزن وایت برد شیشه ای نسبت به وایت برد مغناطیسی سنگین تر میباشد،
۲٫تمامی وایت برد های شیشه ای تولیدی کارخانه پارسه بُرد دارای فریم میباشد و کارخانه از تولید وایت برد شیشه ای بدون قاب خودداری مینماید.
۳٫با توجه به فرمول رنگ اپوکسی و هاردنر پلی آمید جهت پشت شیشه رفلکس نور در شیشه کنترل شده اما وایت برد شیشه ای به طور کل در مقایسه با وایت برد مغناطیسی رفلکس نور بیشتری دارد.
۴٫رنگ شیشه بکار رفته در وایت برد شیشه ای به طور استاندارد سفید رنگ میباشد.در صورت سفارش خریدار بنابر تعداد سفارش ، وایت برد شیشه ای در رنگ های دیگر نیز قابل تولید میباشد.

 

مزیت وایت برد شیشه ای فریم دار نسبت به شیشه های بدون قاب متفرقه
وایت برد شیشه ای که دارای فریم( قاب )هستند از نظر ایمنی و شکنندگی و ضربه نسبت به شیشه های بدون قاب مقاوم ترند.
وایت برد شیشه ای را میتوان به روی دیوار نصب کرده و هم مانند وایت برد های دیگر روی پایه گذاشته و جابه جا کرد.در صورتی که شیشه های بدون قاب را نمیتوان به روی پایه قرار داده و جابه جا کرد
وایت برد شیشه ای جهت حمل و نقل و جابه جایی راحت تر، آسان تر و ایمن تر نسبت به شیشه های بدون قاب میباشند.
وایت برد شیشه ای را میتوان بارها از مکانی به مکان دیگربدون هیچگونه خطری بازو بسته ونصب کرد
وایت برد شیشه ای به علت داشتن قاب ،رنگ شیشه و ام دی اف پشت تابلو، رفلکس نور بسیار کمتری را نسبت به شیشه های بدون قاب دارد.
وایت برد شیشه ای اگر دچار شکستگی شود، بخاطر داشتن قاب ( فریم) از پرت و پخش شدن شیشه به بیرون و خطرات جانی آن جلوگیری میشود، در صورتی که شیشه های خالی بدون فریم در اثر شکستگی هیچ گونه ایمنی نخواهند داشت و خطرات جانی در پی دارد.

تخته وایت برد شیشه ای
× ایمنی، مقاومت در برابر شکستن وضربه
نصب به روی دیوار
× نصب به روی پایه وقابلیت جابه جایی
× ضد رفلکس نور
× خطرات جانی در صورت شکستن
× حمل و نقل، باز وبسته کردن چندباره

مقایسه وایت برد شیشه ای با وایت برد مغناطیسی
هردو نوع وایت برد از نظر کیفیت صفحه درجه یک بوده ،وایت برد شیشه ای دارای کیفیت بالاتر و عمرطولانی تری میباشد.
وایت برد شیشه ای رفلکس نور بیشتری نسبت به وایت برد مغناطیسی را دارد لذا جهت استفاده برای ویدئو پروژکتور وایت برد شیشه ای توصیه نمیشود و وایت برد مغناطیسی مناسب تر میباشد
وایت برد شیشه ای از نظر قیمت نسبت به وایت برد مغناطیسی گران تر میباشد
وایت برد شیشه ای از نظر وزن نسبت به وایت برد مغناطیسی سنگین تر میباشد
وایت برد فریم الومینیوم از نظر وزن، کمی سنگین تر و مستحکم تر ومقاوم تر در برابر صدمه نسبت به وایت برد های فریم ام دی اف میباشد
وایت برد های فریم ام دی اف بیشتر از نظر زیبایی و ظرافت مورد توجه قرار میگیرند

پایه های مناسب جهت استفاده برای وایت برد شیشه ای
وایت برد های شیشه ای قابل نصب به روی دیوار و همچنین نصب به روی پایه ها هستند
ترجیحا وایت برد های شیشه ای ابعاد متوسط به روی پایه قرار میگیرد

درباره استفاده بهینه از وایت برد

توصیه استفاده جهت عمر بیشتر و کیفیت بهتر وایت برد مغناطیسی ، وایت برد غیرمغناطیس(فُرمیکا)و وایت برد شیشه ای

۱٫بعد از اتمام کار،متن از روی وایت برد پاک

۲٫ به هیچ عنوان از الکل و بنزین و محلول های متفرقه برای پاک کردن وایت برد شیشه ای استفاده نفرمایید

۳٫ماهیانه یک مرتبه با دستمال نخی نرم و شیشه پاکن تمیز شود.

۴٫ از ماژیک های استاندارد ،استفاده شود (قابل تهیه در لوازم التحریرهای معتبر)
درون ماژیک وایت برد مخلوطی از جوهر رنگ و حلال مخصوص وجود دارد، حلال معمولا نوعی الکل مخصوص برای میکس شدن با جوهر است. این مخلوط بصورت یک لوله نازک مویرگی نوگ ماژیک را تغذیه می کند.
هنگامی که مخلوط جوهر و حلال بروی سطح Board قرار گرفت حلال به سرعت بالایی تبخیر شده و جوهر بصورتی که تبدیل به پودر شده است بروی سطح برد قرار میگیرد
برند، قیمت مناسب و در دسترس بودن ماژیک خوب از عوامل مهم در خرید ماژیک وایت برد است
ماژیک های وایت برد غیر استاندارد عامل اصلی سیاه شدن وایت برد میباشد

۵٫استفاده از تخته پاکن نرم ومناسب
تخته پاک کن را میتوان تا هنگامی که سطح آن نرم بوده استفاده کرد.
از هر نوع تخته پاکنی مثل دستمال کاغذی، گردگیر و … میتوان استفاده کرد. بسیار مهم است که پاکن وایت برد تمیز باشد. اگر پاک کن شما کثیف باشد سطح تخته وایت برد باز هم کثیف می ماند.
همچنین اگر پاک کن وایت برد دارای سطح زبرو سمباده ای باشد باعث از بین رفتن رنگ سطح وایت برد میشود.

 

از جمله ویژگی های وایت برد شیشه ای میتوان به زیبایی، جلا و براق بودن این متریال اشاره کرد و کلا شیشه لاکوبل، نصب آسانی دارد و شما با اتصال ۴ قطعه یراق آلات فیکس گوینت استیل، می توانید به سهولت آن را روی دیوار نصب کنید.

همچنین جابجایی آن آسان است. به راحتی می توان وایت برد شیشه ای را باز کرد و مجدد در محل دیگری نصب نمود.

نگهداری و نظافت وایت برد شیشه ای بسیار آسان است و شما با یک دستمال مرطوب و یک شیشه پاک کن می توانید اقدام به تمیز کردن شیشه نمایید.

شیشه هابرای محصول وایت برد شیشه ای تماما نشکن و سکوریت می باشد و در مقابل ضربه و حرارت فوق العاده مقاوم است.

برای اتاق کودک می توانید از وایت برد شیشه ای در سایز های کوچک تر و با رنگ هایی شادتر استفاده کنید تا باعث ایجاد نشاط در فضای اتاق کودک شما شود.

نکات مثبت تخته وایت برد شیشه ای، فانتزی و شکیل بودن این نوع تخته وایت برد است.

برای نوشتن روی شیشه، شما می توانید از ماژیک های رنگی وایت برد استفاده کنید که در رنگ های مختلف برای نوشتن روی شیشه در بازار موجود است.

نصب وایت برد شیشه ای
شیشه های رنگی در ضخامت های گوناگونی تولید می شوند اما بهترین ضخامت برای تولید وایت برد شیشه ای، نوع ۶ میل آن می باشد که از نوع شیشه لاکوبل می باشد. تخته های وایت برد شیشه ای در دو نوع قابل اجراست:

وایت برد شیشه ای چسبی
وایت برد شیشه ای به همراه فیکس پوینت
در وایت برد شیشه چسبی، وایت برد شیشه ای را که شامل شیشه رنگی در رنگ های مختلف می باشد که توسط چسب سیلیکون روی دیوار نصب می کنند که به روش چسبی معروف است. این روش فقط یک ایراد دارد که قابلیت جابجایی و حمل وایت برد شیشه ای به محل دیگر وجود ندارد و هنگام کندن شیشه از دیوار، احتمال شکستن شیشه وجود دارد که در بهترین حالت می‌توان شیشه رنگی وایت برد را با چسب کمتری روی دیوار مورد نظر نصب کرد.

در روش وایت برد شیشه ای به همراه فیکس پوینت، نصب وایت برد شیشه ای با یراق آلات می باشد که در این روش از یراق فیکس پوینت برای اتصال شیشه به دیوار استفاده می شود. یراق فیکس پوینت یک استوانه از جنس استیل می باشد که شامل یک ارتفاع و قطر می باشد که بیشتر از مدل ۴۰* ۳۰ استفاده می شود که قطر ۳ سانت و ارتفاع ۴ سانت دارد. که توسط گل پیچ به ‌صورت رزوه ای و پیچی می توان شیشه را روی دیوار مهار کرد. از مزایای این روش می‌توان به نصب سریع و آسان و قابلیت جابجایی شیشه از یک محل به محل دیگر نام برد.

نوع شیشه مصرفی در وایت برد های شیشه ای از نوع سکوریت و نشکن می باشد و از نظر مقاومت ضربه ای هفت برابر قوی تر از مدل خام شیشه می باشد . از وایت برد شیشه ای بیشتر در دفاتر اداری، مراکز آموزشی، فرهنگی، ادارات، مطب، کلینیک، بیمارستان، کارخانه ها و فروشگاه ها استفاده میشود.

به وایت برد شیشه ای، تخته شیشه ای نیز می گویند و علت آن نوع مصالح و متریال آن ‌باشد که از شیشه تولید شده است. برای سفارش گلس برد شیشه‌ای کافیست با ارائه سایز و رنگ تخته وایت بردشیشه ای خود، می توانید اقدام به خرید یا سفارش نمایید. تخته شیشه ای به نسبت سایر مصالح دیگر ارزان تر و به صرفه تر می باشد.

برای استفاده از تخته وایت برد شیشه ای شما می توانید به راحتی با ماژیک وایت برد و روی آن بنویسید. امروزه به علت به روز بودن و دکوراتیو بودن بسیار مورد حمایت و توجه مصرف کنندگان و مشتریان قرار گرفته است برای خرید تخته وایت برد شیشه ای ارزان می توانید از شیشه های فلوت رنگی استفاده کنید که از نظر قیمت مناسب تر و به صرفه تر از مدل وایت بردهای شیشه‌ای با شیشه کریستال یا شیشه سوپر کلیر میباشد.

 

وایت برد شیشه ای برد مغناطیسی ، نوعی از وایت برد شیشه ای می باشد که با اضافه کردن یک لایه فلزی آهنربایی به پشت شیشه رنگی، ایجاد می شود.

بیشتر شرکت ها از ورق گالوانیزه برای این کار استفاده می کنند و علت اضافه کردن این لایه خاصیت آهنربایی تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی می باشد.

روی تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی به راحتی می توان لوازم فلزی را با نیروی جاذبه مغناطیسی چسباند.

لوازمی مثل: ماژیک، خودکار، تخته پاک کن که به صورت آهن ربایی روی شیشه گلس برد می چسبد .

کار با تخته وایت برد مغناطیسی بسیار ساده است و شما می توانید هر شی فلزی را روی آن قرار دهید.

از تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی بیشتر در مراکز آموزشی و فرهنگی استفاده می شود. .

تخته وایت برد به نوعی از وایت برد شیشه ای می گویند که به حالت پایه دار باشد و دارای یک تکیه‌گاه خاص باشد که بتوان آن را در هر لحظه‌ای بتوانیم حرکت دهیم و از جایی به جای دیگر انتقال دهیم.

در بعضی مراکز فرهنگی یا آموزشی ما نیاز به جابجایی تخته وایت برد شیشه ای داریم یا به علت کمبود فضا شما مجبور به جابجایی وایت برد شیشه ای می شوید، که در این حالت ما ازتخته وایت برد شیشه ای استفاده می کنیم که دارای مدل های مختلفی می باشد.

یک مدل آن، چهار پایه دارد که شیشه رنگی وایت برد روی آن قرار می گیرد.

در حالت دیگر دارای پایه چرخدار می باشد که شما می توانید به راحتی این سیستم را در فضا در هر لحظه حرکت دهید. از وایت برد شیشه ای می توان به عنوان یک صفحه نمایش هم استفاده کرد و توسط ویدئو پروجکشن روی آن تصویر تمایش داد .

از تخته وایت بردشیشه‌ای، در سالن های اجتماعات و سالن های همایش یا کنفرانس به عنوان تابلو اعلانات استفاده می‌کنند. حتی می توان وایت برد شیشه ای پرتابل را به راحتی به صورت پیچ و مهره باز و بست نمود و در حجم کوچکتر آنرا به مرکز دیگری انتقال داد.

 

پیشرفت تکنولوژی یکی از استفاده‌ های مکرر از شیشه، استفاده به عنوان تخته وایت‌ برد می‌باشد. تخته وایت برد شیشه ای رنگی عکسنگ یا شیشه وایت‌ برد به دلیل برخورداری از مزایای بسیار از جمله: راحت نویسی، تمیزی در نوشتار، عدم فرسایش، جلوه بیشتر نوشتار و … تبدیل به وایت‌برد مورد علاقه اساتید، معلمان، دانش آموزان و تمام کسانی که در کار خود با تخته وایت‌‌برد سر و کار دارند شده است.

نکات مثبت تخته وایت برد شیشه ای رنگی
۱- فانتزی بودن و شکیل بودن این نوع تخته وایت برد

۲- وجود بودن نوع مغناطیسی و معمولی آن

۳- پاک شدن بسیار راحت بدون کوچکترین نشانی از ماژیک

نکات منفی تخته وایت برد شیشه ای رنگی
رفلکس نور به مراتب بالاتر است نسبت به نوع مغناطیسی آن

مواد اولیه تخته وایت برد شیشه ای
جنس صفحه: شیشه float با ضخامت ۵ میل (۵mil) کوره ای، استاندارد، صیقل خورده بدون انحنا وخط و خش است.

مشخصات فنی تخته وایت برد شیشه ای
این نوع از تخته وایت‌برد ها در چند سال اخیر ابداع و تولید شده است به دلیل کیفیت، زیبایی و عمر بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. وایت برد های شیشه ای در دو نوع فریم MDF (ام دی اف) و آلومینیوم با توجه به سلیقه و سفارش مصرف کنندگان تولید می شود. با توجه به کیفیت بالا و اصول استاندارد در تولید وایت برد های شیشه ای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

طریقه نصب تخته وایت برد شیشه ای رنگی
برای نصب وایت برد های شیشه ای از دو روش پایه ای و بست های فزی استفاده می شود. در روش اول وایت برد شیشه ای با پایه های استیل که قابلیت کوتاه و بلند شدن را دارد نصب خواهد شد به طوری که یک پایه کوچک زیر وایت برد تعبیه شده و داخل پایه بزرگتر قرار داده می شود.
طریقه نصب تخته وایت برد شیشه ای رنگی
برای نصب وایت بردهای شیشه ای از دو روش پایه ای و بست های فزی استفاده می شود. در روش اول وایت برد شیشه ای با پایه های استیل که قابلیت کوتاه و بلند شدن را دارد نصب خواهد شد به طوری که یک پایه کوچک زیر وایت برد تعبیه شده و داخل پایه بزرگتر قرار داده می شود.
– یکی از مهم ترین مشکلاتی که تخته های قدیمی (گچی) داشت این بود صفحه های تخته گچی خیلی بد پاک می شد در مقابل صفحه های تخته وایت برد به راحتی پاک می شود.
– یکی دیگه از مهمترین مزیتهای استفاده از وایت برد شیشه ای قابلیت دو رو بودن این نوع تخته هاست. یعنی ابعاد هر تخته قابلیت دو رو بودن پیدا می کند در حالی که فضای کمتری را اشغال می کند.

پیشرفت تکنولوژی یکی از استفاده‌ های مکرر از شیشه، استفاده به عنوان تخته وایت‌ برد می‌باشد. تخته وایت برد شیشه ای رنگی عکسنگ یا شیشه وایت‌ برد به دلیل برخورداری از مزایای بسیار از جمله: راحت نویسی، تمیزی در نوشتار، عدم فرسایش، جلوه بیشتر نوشتار و … تبدیل به وایت‌برد مورد علاقه اساتید، معلمان، دانش آموزان و تمام کسانی که در کار خود با تخته وایت‌‌برد سر و کار دارند شده است.

نکات مثبت تخته وایت برد شیشه ای رنگی
۱- فانتزی بودن و شکیل بودن این نوع تخته وایت برد

۲- وجود بودن نوع مغناطیسی و معمولی آن

۳- پاک شدن بسیار راحت بدون کوچکترین نشانی از ماژیک

نکات منفی تخته وایت برد شیشه ای رنگی
رفلکس نور به مراتب بالاتر است نسبت به نوع مغناطیسی آن

مواد اولیه تخته وایت برد شیشه ای
جنس صفحه: شیشه float با ضخامت ۵ میل (۵mil) کوره ای، استاندارد، صیقل خورده بدون انحنا وخط و خش است.

مشخصات فنی تخته وایت برد شیشه ای
این نوع از تخته وایت‌بردها در چند سال اخیر ابداع و تولید شده است به دلیل کیفیت، زیبایی و عمر بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. وایت برد های شیشه ای در دو نوع فریم MDF (ام دی اف) و آلومینیوم با توجه به سلیقه و سفارش مصرف کنندگان تولید می شود. با توجه به کیفیت بالا و اصول استاندارد در تولید وایت برد های شیشه ای دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند.

طریقه نصب تخته وایت برد شیشه ای رنگی
برای نصب وایت بردهای شیشه ای از دو روش پایه ای و بست های فزی استفاده می شود. در روش اول وایت برد شیشه ای با پایه های استیل که قابلیت کوتاه و بلند شدن را دارد نصب خواهد شد به طوری که یک پایه کوچک زیر وایت برد تعبیه شده و داخل پایه بزرگتر قرار داده می شود.
طریقه نصب تخته وایت برد شیشه ای رنگی
برای نصب وایت بردهای شیشه ای از دو روش پایه ای و بست های فزی استفاده می شود. در روش اول وایت برد شیشه ای با پایه های استیل که قابلیت کوتاه و بلند شدن را دارد نصب خواهد شد به طوری که یک پایه کوچک زیر وایت برد تعبیه شده و داخل پایه بزرگتر قرار داده می شود.
– یکی از مهم ترین مشکلاتی که تخته های قدیمی (گچی) داشت این بود صفحه های تخته گچی خیلی بد پاک می شد در مقابل صفحه های تخته وایت برد به راحتی پاک می شود.
– یکی دیگه از مهمترین مزیتهای استفاده از وایت برد شیشه ای قابلیت دو رو بودن این نوع تخته هاست. یعنی ابعاد هر تخته قابلیت دو رو بودن پیدا می کند در حالی که فضای کمتری را اشغال می کند.

چرا وایت برد شیشه ای
وایت برد شیشه ای (Whiteboard Glass) جدیدترین و به روز ترین نوع تخته وایت بردهای شیشه ای بوده که در دو نوع وایت برد شیشه ای فریم دار و طرح جدید آن بدون فریم سکوریت تولید می شود.

از وایت برد شیشه ای به خاطر زیبایی که به دفتر کار ، محیط آموزشی و … می دهد، بسیار استقبال شده است. این نوع تخته وایت برد می تواند جلوه بسیار زیبایی به اتاق جلسات، کلاس درس یا محیط کار شما بدهد. برای نوشتن، می توان از ماژیک غیر وایت برد(معمولی) برای نوشتن استفاده کرد.

وایت برد شیشه ای در ادارات، مراکز آموزشی، شرکت ها خصوصی و دولتی، مدارس، دانشگاه ها و حتی در منازل کاربرد دارد. یکی از ویژگی های تخته وایت برد شیشه ای، تنوع رنگی بالای آن است.

4.9/5 - (57 امتیاز)
Call Now Buttonتماس بگیرید